Бібліографічний опис
Дмитрук В. С., Ковальчук В. Я., Базюк В. Д. Правила здорового способу життя для здобувачів освіти : монографія. Луцьк : ЛНТУ, 2025. 124 с.
Короткий огляд (реферат)
Упродовж останніх років заклади освіти по всьому світу були змушені запровадити широкий спектр засобів дистанційного навчання. Не зважаючи на низку переваг, якими характеризується дистанційне навчання, власне ізоляція та переважно малорухливий спосіб життя, спричинений пандемією Covid-19 та подальшим запровадженням воєнного стану у нашій країні, розглядається як один із чинників погіршення стану здоров’я здобувачів освіти [2].
Проблема є цілком на часі, так як мають місце негативні тенденції, стану здоров’я, а, відтак зменшення потенцій організму, щоб протистояти викликам війни. Перебування у стані перманентного стресу, спричинює наслідки на фізичному, психічному рівні, якими можуть можуть бути порушення численних параметрів рівня здоров’я.
Значення здорового способу життя (далі – ЗСЖ) для усунення значної кількості негативних процесів, що спричинили у здобувачів освіти відхилення від тієї норми, якою фахівці сьогодні характеризують здоров’я, стає проблемою громадського здоров’я: незадовільний стан здоров’я та відмінні від необхідних значення інших показників рухової активності здобувачів освіти, що констатується численними емпіричними дослідженнями [3].
Питання набуває особливої актуальності у зв’язку з тим, що стан здоров’я є чинником впливу на працездатність і продуктивність праці, економіку країни, моральний клімат в суспільстві. Водночас він є відображенням стилю та якості життя соціуму [5].
В умовах воєнного стану низький рівень фізичної активності здобувачів освіти та дія постійного стресу негативно чинять на здоров’я, благополуччя і якість їхнього життя. Це, в свою чергу, впливає на настрій та загальний стан організму, що призводить до зниження імунітету, виникнення та загострення хронічних захворювань.
Актуальність даної проблеми полягає в тому, що фізичне здоров’я серед здобувачів освіти з кожним роком стає все гірше і гірше [1], що знаходять своє підтвердження при медичному обстеженні здобувачів освіти. Водночас, згідно даним [7], правильно організований спосіб життя може стати рушійною силою всього навчального процесу по формуванню та зміцненню фізичного та психічного стану здобувачів освіти.